T’plein en ondernemers Tongerloplein gezamenlijke shirtsponsor

Geplaatst op

Primeur voor beginnersgroep THOR

Dat het met de samenwerking tussen T’plein | Stichting Platform Cultuurplein Tongerlo en de ondernemers van het Tongerloplein wel snor zit, bewijst de gezamenlijke shirtsponsoring van de beginnersgroep van de Roosendaalse atletiekvereniging THOR. Want op 22 juni 2014 tijdens het jaarlijkse loopfestijn, beter bekend als De Halve Marathon van Roosendaal, liepen zo’n 50 lopers hun 10 km in een geheel vernieuwd shirt. 

Jarenlang was De Moriaan Eten & Drinken de belangrijkste shirtsponsor van de beginnersgroep. Veel mensen die eerder met hardlopen begonnen en aan de beginnerscursus van THOR deelnamen, dragen bij wedstrijden nog steeds het bekende zwarte loopshirt met Moriaanlogo. Door de komst van de nieuwe stichting T’plein en het actieve ondernemerscollectief op het Tongerloplein, is voor gezamenlijke shirtsponsoring gekozen. Het shirt is op de voorzijde voorzien van het logo van het T’plein en op de achterzijde van de gezamenlijke logo’s van de ondernemers. Met de verandering van sponsorsamenstelling veranderde ook de basiskleur van de shirts van zwart in wit.

Gastheer

Het ondernemerscollectief wordt gevormd door Eetcafé De Sjors, St. Jan, Biggelaar Shopping, Jack’s Casino, De Kring Roosendaal en De Moriaan Eten & Drinken. T’plein voorzitter Ruud van Osta tot slot: “Als T’plein faciliteren en coördineren wij activiteiten op het plein. In principe zijn dat culturele evenementen, maar een echte volksloop zoals de Halve Marathon is een sportactiviteit die mensen verbindt, zoals culturele activiteiten dat ook doen. In dat verlengde, en uiteraard als gastheer voor al die mensen die de 22e juni van het plein gebruik maken, dragen wij samen met de ondernemers van het Tongerloplein graag bij aan het succes van dit jaarlijkse loopspektakel!”